söndag 28 mars 2010

Albas första utställning. SSRK:s utställning i Bohus.

Ja, så har man medverkat i sin första utställning... det var en ny erfarenhet. Vi lämnade inget åt slumpen och var i utställningshallen dagen innan för att reka lite. Då träffade vi en trevlig tjej (försäljare på utställningen) som visade sig äga två labradorer från Albas pappas kennel, http://www.seabirdskennel.se/. Världen är liten... och vi passade på att köpa ett utställningskoppel av henne innan hon ens hunnit packa upp sina saker. På morgonen när vi skulle åka tittade Alba (som är såå morgontrött) på mig och undrade varför vi (i hennes tycke) gick upp mitt i natten. Tur att vi fick åka en bit så Alba fick sova lite till, för när vi skulle gå ut mot bilen var det knappt styrfart på dagens "huvudperson". Powernappen i bilen gjorde susen! När vi anlände entrén tog Alba full fart med mig hängandes efter i kopplet... bärandes vattenskål, hundmat, äggsmörgås, filt m.m. Alba började med att kasta sig i famnen på farbrorn som skulle se vacc. intyget. Därefter klättrade hon vidare och kastade sig över tant veterinären... hon ville ju visa att hon älskar alla. Hur i hela fridens namn skall detta sluta tänkte jag. Jag behövde inte oroa mig... hon skötte sig exemplariskt. Alba var imponerande duktig. Helt cool var hon... sprang fint och visade upp sig från sin bästa sida. Däremot gjorde matte bort sig och sprang åt fel håll... ett antal gånger... Ja, ja vi bjuder på det. Vi summerar... en kul dag! Valpklass 4-6 mån. Tikklass, 3: e pris och ett hederspris (och så vann hon en ljusstake till sin matte). Nästa gång ska jag springa åt rätt håll... *L*

2 kommentarer:

bc owner sa...

Grattis till den lyckade utställningen.=)

GLAD PÅSK!!!

kramkram

GB Amos sa...

Grattis min lilla syssling. Jag har också fått pris i valpklassen. Fastän jag passade på att tugga lite på domaren när han skulle kika på mna tänder. *fnys* an hade väl inget i min mun att göra!
Ps. mattar kan vara lite veliga ändå begär de att vi ska uppföra oss, de är allt konstiga.
//Amos