måndag 4 januari 2010

Snäll far kom med micro, värmeljus och hundbädd

Far "gick igång" på frigoliten igår. *L* Han anlände idag med mera och vi isolerade ett fönster till (på en "köldgavel") fast denna gången inifrån och satte även upp frigolit i fönstren på glasverandan... Han utförde även på vägen hit diverse beställningsarbete... Hundarna fick en hundbädd som Lady först tog i anspråk men som Alba sedan la beslag på. Vi får fixa en till... billig bädd finns på IKEA (årets första tips). Alba sov som en liten prinsessa på den fina bädden hela em. Far hade också fixat med sig 200 värmeljus, (IKEA även här) tacknämligt! Min micro pajade för någon månad sedan och den var inte av någon höjdarkvalité så reparera var inget alternativ. Pappa var mig behjälplig och införskaffade en åt mig på rean... jag är så tacksam över att ha fått dessa saker till vårt hem idag. TACK! Ikväll är det första gången på länge nu som jag känner mig någorlunda i fas. Jag ska... ta en whisky, ett fotbad, luta mig tillbaka och njuta. Njuta av vetskapen att de åtgärder som är gjorda, är det bästa som kan göras i nuläget... och det räcker för att ge mig en skön sömn. Hoppas hönorna också får en god natt i sitt hav av halm. Hönorna hade också, likt getterna, en jättetjock spånbädd men den blev nu i em. som ett lyxhotell med all halmen som ströades upp. God natt alla små och stora... gissa om jag är trött... trött men lycklig.

1 kommentar:

bc owner sa...

Hej

Vad skönt att du fått hjälp att isolera lite.=)
Hoppas att allt är väl med dig.

Kramkram