fredag 7 maj 2010

Agnes (kommandoran) is back! *S* Oordningen är återställd!

Ibland går tiden fort... denna veckan har rusat iväg. Jag hade tänkt att springa runt lite med Alba och träna inför utställningen. Nu blev det inte så... för på söndag ska vi ut i ringen. Spännande och roligt... en heldagsutflykt! Det kommer att gå så bra... *L* det känner jag på mig. Alba är en vildhund men kan skärpa sig när det gäller! Jag har full tillit... Lady får vara på "panget" för jag har fullt sjå med mig och Alba... och hon kan ju inte bli liggande i bilen om det blir varmt. Tråkigt men så får det bli... Lady älskar iofs. att vara där, så det går ingen nöd på henne. Hon och Alba har varit där när bloggmamma varit på lite helgkurser. Våran Agnes är tillbaka... *S* Hon flyttade för ca. 2 månader sedan för att bli sällskap åt en get som behövde en artfrände. Agnes var inte intresserad av detta utan valde att mesta tiden vistas utanför hagen. Var dörren öppen in till huset så gick hon in och ställde sig i köket till barnens skräckblandade förtjusning. Hon hoppade upp på trädgårdsbordet när familjen skulle fika med sina gäster. Där var ström på i tråden och ingen vet men varje dag... så vips stod hon deras trädgård och kalasade på div. buskar. När hon avklarat "hemmaträdgården" gick hon vidare till grannen. Denna situation blev ohållbar... så jag hämtade tillbaka Agnes... bättre det än att familjen skulle få flytta! Vi får tacka för den tid som var... och hoppas att geten som är kvar trivs med de lite lugnare fåren som också finns på gården. Agnes kom hem, gick in i hagen... jagade runt lite med de små dvärggetterna och gick sedan helt lugnt och la sig på kullen... som om hon aldrig hade varit borta! Sån är Agnes! och vi älskar henne mycket! *L*

Inga kommentarer: