torsdag 17 december 2009

Nordanvinden viner utanför knuten...

Idag har det varit fruktansvärt kallt... brrr. eldar för högtryck i kakelugn och vedspis... Nordanvinden viner utanför husknuten och gör -5-8 grader till att kännas som -20 grader! Jag hade vantarna av en stund när jag grejade med getterna... det kändes som om jag höll på att förfrysa händerna. En sådan isande kyla det blir när vinden ligger på...
Jag har en "go" förkylning som inte gör sig så bra i kylan... känner mig ganska däckad. Alba har kylan till trots haft jättekul utomhus med att jaga pinnar och löv som virvlat förbi... Hon har knappt viljat gå med in... med då har det varit lägligt att träna... hit... funkar bra måste jag säga. Vi går på sparlåga idag... mycket te, varma kläder, fyr i alla eldstäder... vi gör det så mysigt vi kan... i blåsten.

1 kommentar:

Skumme sa...

Tänker på dig, hoppas det gått bättre att hålla värmen i dag, här har det i alla fall inte blåst fast nu är det nästan 20 minus ute...