onsdag 30 december 2009

Den coola valpen

Trött, man kan vara trött och så kan man vara väldigt trött... sedan kommer ... jag är helt slut! Det sistnämnda stämmer väldigt bra in på mig just nu. Det har gått för runt sedan strax innan jul... det blir inte många timmars sömn, när man är eldvakt + allt annat som skall hinnas med. Det är och har varit mycket nu! Dygnets timmar räcker inte till... ändå är det det enda som är rättvist... Alla får 24 nya timmar varje dag, varken mer eller mindre. Dessa ska då innefatta, ( i mitt fall) få en valp rumsren i -20 grader (med massor av snö), bära ved, vatten till djuren, elda, städa, laga mat.. Det enda positiva med att springa ut och in hela tiden... är att "ensamträningen" för 1 st. valp liksom löste sig av sig själv. När det springs ut in med ved och man drar med sig spån från getter och hönshus under skorna blev även "dammsugsträningen" en enkel match. Den coola valpen brydde sig till slut inte och bäddade helt sonika in sig i dammsugarsladden och somnade så gott. *L*

2 kommentarer:

Maodören Amos sa...

Hej!
Är du en gosig Get Busyvalp?
Då är vi släkt, sysslingar, tror jag.
Amos
www.labrador.filosoferar.se

Tuwa sa...

Hallo där... Jag tyckte det var kul att du tittade in till oss... nu är du med i vår blogglista. Vi önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år... med mycket bus!