onsdag 25 januari 2012

God fortsättning!

Fina Alba växer och har blivit en vacker tjej på drygt 2 år...vart tar tiden vägen? Vi bor kvar i vårt hus med naturen och djuren inpå knuten. Denna vinter har väl knappast gjort skäl för namnet vinter men nu har det svängt och kylan har kommit till oss. -12,5 härom kvällen var en snabb vändning från det mildväder vi vant oss vid. Så nu är det långkalsonger, flanellpyjamas, tröja och morgonrock som gäller vid bedtime... Kom hem sent igår och då var det 15 grader i huset och jag hann inte elda, så då var det bara till att palta på sig så man inte skulle frysa på natten. På tal om att frysa så är det numera en värmekabel installerad på vattenledningarna så att det inte skall frysa. Det har inte varit någon hit de andra vintrarna...utan vatten är man ganska ställd. Jag minns särskilt en gång när jag skulle på kurs och far skulle passa hus och djur under en helg. Jag hade precis kommit fram till Uppsala eller var det Västerås? Då ringer far och berättar att vattnet hade frusit... fredag em. och jag skulle inte komma hem förrän söndag kväll. Han fixade helgen (strongt gjort) och fick hjälp med vattendunkar men det var ingen rolig historia. Så detta skall förhoppningsvis inte hända mer... Önskar alla en god fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer: