lördag 28 januari 2012

Åh, vilken härlig skitdag!

Idag har det varit fokus på skit! Dagen idag blev en riktigt bra dag och jag fick gjort en hel massa saker. Återvinningsstationen är ett bra ställe för att bli av med skräp och sonen var med och hjälpte till att slänga. Det är en härlig känsla och faktiskt roligt att gå runt och leta bland alla containers, för att hitta rätt ställe att slänga sitt skräp. Tänk att det går att återvinna uttjänta och trasiga saker, jag tycker det är fantastiskt. Det slängdes gamla trasiga krukor, trasig grästrimmer, plastdunkar (spolvätska) trasig bensindunk, en värmefläkt m.m. m.m. Sonen bjöd på kaffe och cocosmunk på den lokala grillen och åkte sedan hem till sitt. På eftermiddagen blev här storrengöring åt getter och hönor. Härligt med massa nytt spån som förhoppningsvis ska isolera mot den kyla som väntas komma in över oss, i början på nästa vecka. Ska hämta lite halm imorgon också, så blir det ännu mysigare för de små liven. Jag mår bra när jag ser att de mår bra... :-) Jag har sagt det förut men det tål att upprepas, djur ska ha det bra, annars ska man inte ha några.

Inga kommentarer: