söndag 19 februari 2012

Katten på råttan och hunden på råttan och matte på hunden som släppte råttan... som sedan "försvann" spårlöst!

När jag sitter för länge vid datorn, brukar, Alba the dog, hämta något lämpligt för att få min uppmärksamhet. Hon tar en sväng med jämna mellanrum för att visa upp sin sak som kan variera från allt mellan strumpor, prydnadsstenar från hallbyrån till nu senast igår kväll, en mus, modell större, alltså snarare en råtta. Det var ganska mörkt, hade bara en liten lampa tänd vid datorn, så jag såg inte först vad det var hon gick omkring med. Utan att titta så noga, sa jag bara: Åh, va fint du har i munnen! När hon enträget kom tillbaka var jag ju till slut tvungen, att titta lite närmare. När jag sa loss, damp det ner en råtta på mattan och det var ingen dammråtta! Detta fynd hade med största sannolikhet levererats av Ruby the cat. Idag har solsken förgyllt dagen och en föraning om vad som är på väg gjorde vår, vårpromenad, om än tidig sådan, mycket härlig. Saknar dock redan sparkturerna... det var så fruktansvärt roligt!

Inga kommentarer: