tisdag 7 april 2009

Upp o ner... ner o upp...

Blåsten har bedarrat och värmen ökat… eller kanske kändes det bara så, för att det inte blåste. Hur som helst så var det en härlig dag. Dag med div. ärende… ny kratta, ny sekatör, tändvätska och arbetshandskar införskaffades och lite proviant. Jag har slitit ut två par ”bra” handskar sedan i höstas… så nu valde jag att frångå kvalité, till att bara köpa ok. handskar. Ved o risdragandet tar styggt åt arbetshandskarna så jag var inte motiverad att satsa någon större summa. Det ska bli intressant att se hur länge dessa hänger med. Jag köpte två par… ett för grovgörat och ett för finliret… tror det var ett klokt beslut. Har idag även tagit beslutet om att inte gå ut så hårt med risplockandet… e ganska mätt på det just för tillfället. Det ska bara dras ihop så det blir en mindre brasa till helgen. Har planer på att bygga ett enklare växthus och planen var välformulerad i mitt huvud men sprack… när det visade sig att armerad plast är väldigt dyr. Så jag får tänka om i nya banor… hm.

Inga kommentarer: