onsdag 1 april 2009

Kattliv i solen med "risgryn" i rumpan och fjädrar på trappan...

Idag har jag äntligen ”fått tummen ur” och varit o köpt maskmedel till katterna. Skönt att få avmaskat och slippa se de små äckliga ”risgrynen” som sitter fastklistrade i deras rumpa. Nu är det vår… åtminstone var det så idag. Fåglarna sjöng på kapp och alla (både folk o fä) var ute och gottade sig i vårsolen. Haft min såg på våröversyn och fick hämtat hem den idag. Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att testa lite… det var roligt! När jag ändå var i farten passade jag på att klyva det jag sågat. "Bunkrade" sedan upp i huset ifall det smäller till o blir kyligare. La in alla hopsamlade ägg i hönshuset vid kvällsingången men det var ingen av damerna som kände sig manad? Jag får göra ett nytt försök imorgon fm. när de ändå ligger o värper. Annars får jag väl köpa ett fuskägg och dra igång ruvlusten. "Påskbyttan" på veranda-trappan blev fin med påskliljor o fjädrar… och den gamle hankatten var med och inspekterade... (gäsp)!

Inga kommentarer: