lördag 4 april 2009

Fågelsång, sangria och solnedgång

Det ännu vackrare vädret idag gav fortsatta bra förutsättningar… med operation rengöring. Det har tvättats som aldrig förr och även om vädret var som upplagt för att sitta o sola sig mot husväggen kunde jag bara inte låta bli, att låta min energi komma till godo i annat syfte. Det ska smidas medan järnet e varmt och då fick nytta gå före nöje. Jag räknar kallt med att det kommer fler härliga vårdagar… detta är ju bara början. Det blir många utedagar framöver när all ved ska omhändertagas snart, så om jag missade en utedag nu, känns inte som en så stor sak. Jag fick och har fått gjort så mycket inomhus dessa dagar, så jag är mer än nöjd. Nu gäller det att hålla nivån fortsättningsvis… men det känns lättare nu. Jag fick i alla fall en stund på verandan i kvällssolen i min campingstol. Smuttandes på en sangria satt jag och hörde fåglarna drilla i träden och se solen sakta sänka sig vid skogshorisonten. Jag har sagt det förut men säger det igen… who can ask for anything more.

Inga kommentarer: