onsdag 8 april 2009

Lagning lagom till påsk

Det lossade en bit fyllning/lagning ur en tand för ett tag sedan och jag noterade detta. Tandåtgärd sattes på ej-prioriteringslistan… men det ville sig annorlunda. I förra veckan lossade en större bit och i och med det, blev jag tvungen att beställa tid hos tandläkaren. Dagen idag var det så dags… det blev lagning av tanden som hade en fraktur i den gamla lagningen. Slutresultatet blev kanon så nu kan jag äta skumkycklingar och gräddkola till påsk. Många ärenden har upptagit hela denna dagen i anspråk… lämnat in sommardäcken för att få påsatt begagnade fälgar. Det e så tråkigt att bara ha 4 fälgar och behöva skifta varje gång… onödigt arbete. Jag har handlat, varit på systemet, hämtat hö och havre. Ett grattiskort till en väninna som fyller år imorgon lyckades jag klämma in och även ombesörjt att en bukett överlämnas hemma hos henne under morgondagen. Så denna dagen försvann snabbt. Bra dag med flyt.

Inga kommentarer: