torsdag 29 oktober 2009

En sorgens dag i kärlekens tecken

Det blev så bra igår... en fantastisk dag, kväll och natt med så mycket kärlek...
Mitt i all det tunga som skulle gås igenom fanns de där, mina barn och barnbarn. Värmen och glädjen strömmade ut till den gamle som var väldigt nöjd med att ha alla hos sig. Det blev fotat, filmat, fika med kaffe och bulle ute vid eldstaden. Vacker musik spelades och lillkillen och mormor dansade runt på gräsmattan och det blev en fin stund med härliga minnen. Min dotter och barnbarnen gav sig av innan det blev mörkt och jag och sonen gjorde iordning för korvgrillningen. Det hann att bli mörkt men det gjorde inte den gamle gubben något... han var så nöjd med tunnbrödrulle med grillkorv i. Han fick äta så mycket han ville och det gjorde han... *L*
Veterinären anlände vid 17.45 och vi gick in och han fick lite lugnande och la sig efter en stund på köksgolvet...
18.40 somnade han lugnt in och vet. gav sig av... (hade valt att ha honom hemma under natten) Eftersom han alltid älskat att vara ute fick den sista resan för den gamle bli utomhus. I den mörka stjärnbeströdda kvällshimlen tog vi med honom ut. Där tillsammans på en filt tillbringade vi en fantastisk kväll... Meditationsmusiken ledde oss framåt i den mörka natten och med elden brinnande hann klockan bli 02.00 innan vi gick in. Vi hade då gjort iordning och lagt honom i bilen... färdig att åka och lämna på kliniken under dagen. Han skall kremeras separat och sedan grävas ner under rönnbärsträdet. Där ska han få vila... min älskade prins... sov gott!
Jag älskar dig!

Inga kommentarer: