lördag 3 oktober 2009

Lillasyster baby har anlänt den 3 oktober 2009, kl.03.00

Det har blivit så att bloggmamma går på distansutbildning och med detta innebär också att viss sådan är förlagd till helger. Vi ska träffas för att intensifiera och även träffa kurskamrater. Det är ett riktigt gott gäng... *L*
Vid första helgtilfället var nedräkningen inne för att ett litet barnbarn skulle anlända och spänningen var olidlig...
Jag åkte iväg redan på fredagmorgon och när vi hördes av från tåget... hade värkarbetet dragit igång rejält... så resan in till förlossningen hade börjat förberedas...
Det var lite svårt med koncentrationen på fredagkväll och natten (blev lång) men på lördagmorgonen fick jag beskedet... att en liten flicka hade anlänt vid 03.00 på natten. Jag hade min bärbara dator med mig... så jag fick den äran att få tillsänt mig ett foto... Där var hon, lillasyster baby... en stor vacker flicka med massor av hår... *L*
Det var en mycket stolt mormor som nu kunde fortsätta kursen i lugn o ro... med vetskapen om att allt gått bra! Nu har jag två älsklingar... en som är född med regnbågen och en som kom med den vackrast lysande stjärnan på himlavalvet. Varmaste grattis och lycka till i livet lilla vän... och grattis H. J. o C till lillasyster baby.

Inga kommentarer: