tisdag 29 januari 2013

Mat, målning och massor av vin.

Jag fortsätter på temat… goda vänner. Igår var jag bjuden på middag, igen! Tack! Jag hade återigen en fantastisk gå-bort kväll med god mat, massor av rött vin och prova-på-att-måla kurs. Nyfikenheten har funnits men jag har aldrig ens varit i närheten av en målarduk eller färger. Min väninna, som är konstnär, hade en ängels tålamod med mig och jag försökte att måla lite grann. Ingenting som jag dock tror att jag är ämnad för… men det var i alla fall väldigt roligt att få ha prövat. Jag tyckte att det var svårt och kan bara inte förstå hur hon kan måla så fina tavlor! Har trots att det gick åt mycket ”rött” igår, förvånansvärt piggt huvud idag… lite trött bara. Undrar också hur min chaufför mådde i morse, som fick vara vaken så sent, bara för att mycket vänligt transportera hem mig på nattkröken. Tack! Framkörning så galant ända till dörren och det var nog tur, för det var knappt att det gick att ta sig fram på den förädiska isen. Snorhalt var det!

Inga kommentarer: