fredag 18 januari 2013

Yes! Gäss!

Vackert stilla föll snön i flera dagar i början av veckan och temperaturen har varit modell lagom. Lagom kallt för att ha dörren öppen till hönshuset dock för mycket snö för att hönsen skall våga sig ut, så när som på några av dvärghönorna. Det har tillkommit välkommet värmetillskott i hönshuset…  gässen Charlie, Thelma & Louise. Fantastiska djur... och härdiga :-) Ute i alla väder... och räds ej vare sig minus 18 grader, snöstorm eller regn. Däremot skrämmer den lille gotlandskaninen Sigvid slag på de tre med sina rajder i hönsgården, när han får komma ut på lite vift, när jag gör rent i hans box. Jag fick lite ull från Adonis (baggen) när han inköptes och ska i dagarna bege mig till en kompis som kan spinna. Hoppas att hennes demonstration kan ge mig såpass mycket så att jag kan testa på egen hand hemma sedan. Testa på min alldeles egna spinnrock, köpt på auktion i höstas. Det ska bli väldigt spännande! Tänk vilken fantastisk lycka att få eget garn, speciellt som jag precis har börjat lära mig att sticka… och även virka lite (årets julklappar är redan i hamn). Ska även försöka mig på att tova lite, varma sulor till stövlarna är ganska akut projekt för här väntas bli riktigt kallt igen med start nu i helgen. Brrr! Nu gäller det att hålla fyr i spisen!
Sigvid busar runt i hönsgården

 

Inga kommentarer: