tisdag 7 juli 2009

Tiden bara stannade en dag... (uppdatering för april-09)

Ja, som ni säkert märkt har jag varit borta ett tag... tiden stannade för ett par månader...
I slutet av mars/början av april smög det sig på… med att jag kände mig extremt trött… helt utslagen. Jag skulle kratta löv i trädgården en dag men fick avbryta och sätta mig som en gamling och vila på en stubbe. Jag försökte förgäves sätta igång igen men fick till slut ge upp. Andfådd, svettig och helt orkeslös trodde jag att nu... nu var det en häftig influensa på gång… inte kunde jag i det läget ana att jag skulle fortsätta att bli sämre. Att jag skulle fortsätta att bli sämre och till det även få en mängd andra tilltagande symtom var jag olyckligtvis ovetande om då…
Det här är inte jag… var är det som händer och hur ska detta sluta?
Från att varit en pigg, livsglad, energisk person som sett fram emot varje dag… vaknade jag och undrade hur jag ska ta mig genom dagen… o hoppas att jag kanske bara för en kort stund skulle kunna slippa stelheten o värken… kanske bara en liten stund… men det som kom sedan önskar jag inte någon. Det ena symtomet efter det andra avlöste min orkeslösa kropp och varje cell i densamma värkte. Jag har haft mycket problem med ryggen under åren som gått och vet vad smärta innebär... men det här var "något i hästväg".

2 kommentarer:

Skumme sa...

Härligt att du är tillbaka och bloggar igen! Hoppas att den nyvunna energin ska hålla i sig! Kram från oss!

Tuwa sa...

Ja, det är verkligen helt otroligt. Jag är så glad och tacksam att med så enkla medel... fått tillbaka livsglädjen och energin och värken är borta. Otroligt men sant!