lördag 11 juli 2009

Naturen fick ha sin gång... kycklingmamma i repris

Denna vecka har varit blöt… gått i regnets tecken med mängder av nederbörd... ja, inte gör det mig något… Jag tillhör kategorin… det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Det är nog ändå så att man skickar en tanke av medlidande med dem som står på verkstadsgolvet under hela året. Att möta sin första semestervecka med så mycket regn kan ju inte vara så upplyftande… men inte heller helt ovanligt semesterväder. Regnet var iofs nödvändigt nu och nyttigt… det var väldigt torrt i markerna efter värmeböljan. Jag fick klippt det mesta av gräset i början på veckan men hade lite klippning kvar… som jag precis hann avsluta innan regnet drog igång igen. Jag har två hönor ”på rymmen”… tror att de ligger och ruvar under hönshuset… hoppas verkligen inte att det rinner in vatten där. Det går inte att se vart de ligger men möter dem ibland i trädgården… när de har tagit ett sandbad. Så det blir till att avvakta tills de är redo att visa upp sina små. En höna ska om allt gått vägen, kläcka sina ägg nu i dagarna och den andra har väl ca. 1 vecka kvar. Hon som har en vecka kvar… fick en kull i maj men fick tydligen smak på att vara mamma. Det är väldigt tätt men det gick inte att hejda… naturen ville annat.

2 kommentarer:

bc owner sa...

Halloj...

Hittade dig. =) Hoppas du får igång din dator snart.

Kul att du mår så mycket bättre nu.

Kram / Jenny

Tuwa sa...

Ja, absolut... jag e så glad och tacksam att jag hittat tillbaka... med så enkla medel. Ser fram emot att få följa med i din blogg. Bamsekramar till dig o alla de övriga... *S* (det är ju ett gäng)