söndag 26 juli 2009

Ny kull med underverk

Med en rymlig kvar under hönshuset som skulle ha kycklingar nu i helgen, var jag ju tvungen att bygga ett nytt BB… en avdelning som även sedan kan fungera om någon skulle bli sjuk. Det blev med enkla medel ganska bra och tuppen och två hönor bestämde sig genast för att där skulle de ha sin nya boning i alla fall tills vidare… Det hyreskontraktet blev kortvarigt för rymlingen kom ut på lördagen med även hon en rekordkull… 10 st små underverk. Summering kycklingar på 3 hönor sedan mitten av maj är 37 kläckta och 32 st. som har klarat sig. Bra jobbat! Vilka små hjältinnor…

2 kommentarer:

bc owner sa...

Det är rediga typpor du har. Mina varken lägger ägg eller ruvar. Försöker prova på olika saker att muta dem men inget har funkat hittils.
Funderar på om nästa drag ska bli att hänga ut yxan i gården. När det inte funkar att muta dem till att värpa kanske skrämseltaktiken funkar.;-)

Tuwa sa...

Ja... det är helt otroligt. Så fantastiskt duktiga...
Jag önskade mig många kycklingar i år... men att jag skulle bli så tagen på orden, kunde jag ju inte drömma om.