söndag 19 juli 2009

Rekordmamma först ut av två rymlingar...

Tillbaka igen efter datorhaveri under v. 29.
Efter tre veckor på okänd ort (under hönshuset) kom hon ut och la sig på trappan. När jag försiktigt lyfte upp henne för att kolla hur många underverk hon hade under sig... fick jag nästan en chock! 16 kycklingar kryllade fram... Det var bara helt fantastiskt! Nu är min lilla rekordmamma i tryggt förvar med sina små i hönshuset och vilar ut. Vet inte ens om alla fick plats på bilden... *L*
En imponerande bedrift av denna lilla höna. Nu idag eller imorgon skall den andra rymlingen kläcka sina... bevare mig om det också är 16 st. Vi får bygga ut helt enkelt...

4 kommentarer:

Skumme sa...

Tja, eller så får du göra många tuppgrytor till vintern ;-).

Tuwa sa...

Ja... tyvärr är det nog inte så mycket mat på de små liven. Jag ska kolla om det är något rovfågelprojekt som kan ta hand om tupparna. Då kommer de ju till nytta i alla fall.

Linda Färnevik sa...

Imponerande kull! Vad är det för höns du har?

Tuwa sa...

Ja...FF... det kan man verkligen undra *S* De är produktiva i alla fall, milt uttryckt. Det är en väldig blandning... grunden va dvärgkochin. Det är nu uppblandat med skånsk blommehöns, silkeshöns. Det är inte kanske så det ska va... men nu har det blivit så. *L*