söndag 9 augusti 2009

Det som är gjort är gjort...

Jag har så mycket energi och är så glad över min nyvunna kraft... Lörd. och sönd. ägnades åt att börja såga upp lite i mina staplar (puh) ! samt sortera det som inte behövde klyvas. Därefter var det bara att börja lasta i skottkärran, flytta in och stapla upp den nysågade veden i uthuset. Det har ju varit fin tork, så det gällde att passa på att rädda undan en ”start” i alla fall. Nu har jag fyllt upp ett litet förråd i gethuset… som ligger närmare boningshuset. Jag har även fyllt på i vedlåren i köket samt i alla övriga korgar o dyl. När jag var färdig för dagen, nästan på minuten... kom regnet... snacka om timing! Världens åskväder dundrade in senare på kvällen... det small rejält där ett tag...
http://www.askradar.se/

Inga kommentarer: