söndag 16 augusti 2009

Tack...

När jag vaknade imorse (läs fm.) drog upp persiennen och tittade ut, stod en älgko med två kalvar på ängen nedanför mitt hus. De stod 50-75 m från huset och kalvarna diade i lugn och ro... (sent födda för benen var fortfarande röda) Jag som älskar att fotografera och brukar ta fram kameran i tid och otid... struntade helt enkelt i att plocka fram den. Jag bara satt där och... njöt av nuet! Så fantastiskt... tack moder jord för att jag fick se detta, tack för att jag får bo här och dela naturens mirakel med dig... vördnad och respekt!

2 kommentarer:

bc owner sa...

Jag hade nog gjort som du. Suttit och beundrat dem genom fönstret.

Hade jag varit på utsidan hade jag gjort allt annat än beundrat dem. Är livrädd för älgar men är jag inomhus känner jag mig modig nog att sitta och beundra dem.

Kram Jenny

bc owner sa...

Hallå.
Hur går det för dig?
En kreativ ådra har börjat vakna i mig igen så jag tänkte höra om du har tid nån dag. Tänkte vi knde ta en fika och pyssla lite.

Kram på dig.
Jenny