måndag 30 mars 2009

Den gamle tuppen har flugit vidare...

Nu är vi back in business… med stormen vinande utanpå knutarna. Jag vill minnas att jag innan mars månads intåg hörde en prognos om en fin o varm månad med dagstemperaturer långt över det normala. Ja, med facit i hand så stämde den väl inget vidare. Vi ser i alla fall fram emot våren… i och med den nystartade sommartiden som inföll i helgen. Vi håller på att samla ihop ägg som skall placeras ut i hönshuset till gammelhönan som visat… att nu är det snart dags. I hönshuset var det förra veckan ett rejält tuppslagsmål som gav en indikation på att den nya ungtuppen (född i slutet av aug-08) nu var villig att ta över. Den gamle blev illa hackad i huvudet och jag förstod att det inte skulle gå att sammanföra dessa två igen utan att det skulle sluta väldigt illa. Så min gamle tappre hjälte fick sluta sina dagar genom att fara iväg till ett annat ställe… där gräset alltid är grönt och solen alltid skiner. Han har varit en fantastiskt snäll kille och alltid varit väldigt bra mot hönorna och alla nya kycklingar som tillkommit men nu var det med ålderns rätt han inte stod pall längre i den nya konkurrensen. Tyvärr… så är det ju så! Bloggbilden idag är på den gamle tuppen som kyckling. Jag tänker på och minns honom med värme... och glädje.

Inga kommentarer: