måndag 2 mars 2009

"Snöget"

Ha,ha... jag skulle väntat med att kratta upp hundskiten (läs blogg 090228) för idag hade jag inte hittat den. Det har vräkt ner snö under dagen... som på em. övergick i tunna blöta flingor som sedan förvandlades till slask. Var detta nödvändigt kan man undra? Ja, tydligen... det satte i alla fall eld i baken på bloggmamma som såg scenariot framför sig... att bli insnöad med ett alltför magert höförråd. Det var bara att kasta sig iväg o hämta några balar... tur att min hökille e så snäll. Inga ledsamheter där inte! Jajmensan bara kom... sa han och då blir man glad. Tur att det finns snälla människor. De flesta e snälla... sen finns det väl en o annan som inte håller det måttet men de behöver man ju inte umgås med. Det är viktigt att omge sig med männislor som man trivs med... då blir man glad! Lustigt att jag skrev om att getterna e så mesiga med regn och att jag skall bygga vind/regnskydd. Idag minsann vad får jag se i snöyran om inte getterna springa runt i sin hage. De kan väl knappast ha läst min blogg? Eller...

Inga kommentarer: