söndag 1 mars 2009

"Byggabstinens"

Det var härligt väder även idag… med en lagom kyla. Veckorengöring till getterna stod på schemat och lite plock med div. grenar som höststormarna dragit ner. Nu blir det snart dags att börja elda ris igen. Jag gick förbi tvättlinan och kände en stark längtan att snart få hänga ut tvätten igen. Det finns väl ingen underbarare lukt än att ta in kläderna från strecket och känna hur hela huset fylls med doften från tvättkorgen. För att inte tala om att få krypa ner i rena lakan som fått torka ute… Härliga dofter… Jag är av någon anledning väldigt ”känslig” för dofter sedan en tid tillbaka. Jag kan sitta o känna olika dofter fast det inte finns någon logisk förklaring till densamma. Ja, inte gör det mig något men lite underligt är det! Hönorna stannade upp lite i sitt ”värp” när det blev några kyligare dagar i förra veckan men är nu åter i gång igen. Tack för det! Jag är fortfarande stärkt av min behandling i torsdags och är mycket skärpt i sinnet… nästan lite underligt skärpt där också. Jag tror att om man inte har så mycket störningsmoment intill sig så blir ens sinnen väldigt öppna o lyhörda. Den känslan är inte dum. Jag fick nästan abstinens när jag var hos getterna idag… det kliade i handen efter att åter få ta fram hammaren och bygga något igen. Ja, jag måste inför vår och sommarperioden se till att bygga ett vindskjul som går att flytta. Min plan är att flytta runt getterna under säsongen som kommer och sedan till hösten tillbaka igen till sin hage med tillhörande uthus. Getterna gillar ju som bekant inte regn och det måste ordnas något ”krypin” så de inte blir våta. Återkommer i detta ämne när jag har klurat ut hur detta bygge skulle kunna utformas.

Inga kommentarer: