lördag 28 februari 2009

"Skitsnack"

Det som göms i snö… kommer upp i tö. En mindre angenäm syssla föll på schemat idag. Det blev till att kratta upp hundbajs… som nu tittar fram lite här o där. Det var inte så mycket skit som jag förväntat mig men det var ändå skönt att få bort det. Vi har ju inte direkt någon tomt utan lever mitt i naturen och det kan nog i hundarnas ögon tolkas som fritt fram. Ja, inte den unga… hon vill nog gärna göra ifrån sig lite off. Den gamle har alltid varit väldigt noga med att gå långt bort och göra sina behov men nu... med ålderns rätt kan det komma en liten ”plupp” när andan faller på. Så det blev lite plock med detta… Getterna har jag inte sett njuta så på länge som de har gjort idag… De små låg o ”solade” sig så gott mitt på dagen och mamma get stod på vakt. Hönorna har ”sandbadat” under huset. De har varit full aktivitet på både folk o fä… en sådan underbar dag!

Inga kommentarer: