måndag 12 januari 2009

Always look on the bright side of life...

Ja, idag kan man verkligen hålla sig för skratt... blåsten vill inte ge med sig och dagen till ära blandades den med regn, regn... Stopp i avloppet... så när äntligen vattnet hade tinat o kom rinnande i rören igen... går det nu inte att tvätta, duscha eller gå på toa... Rörmokaren kom o kunde konstatera att det va fullt i brunnen... troligen fel på utloppet i avloppet... gräva upp??? Neeeej!!! När han åkte härifrån fastnade han i leran o min em. blev till att försöka fylla, gräva igen de hål bildäcken åstadkommit innan det fryser på igen. Fjädern i dörrhandtaget gick sönder lagom till att jag skulle försöka komma iväg o handla lite... o dragkedjan i min jacka pajade... Nu har jag precis varit o bundit fast soptunnan i ett träd nere vid vägen... så det inte ligger sopor överallt imorgon bitti... när sopbilen kommer. E du avundsjuk? Ändå skulle jag inte byta detta mot något annat liv... *L* Dagens små strapatser e snart glömda när man kommit in o tänt i ved/o rörspisarna o tagit en kopp kardemummakaffe. Jag säger som Ingemar i filmen Mitt liv som hund... det kunde vara värre!

1 kommentar:

Skumme sa...

Nej, livet på landet är sannerligen ingen dans på rosor. Men som du skriver, något annat alternativ finns ju inte :-).