torsdag 22 januari 2009

Jag kanske borde... men nej

Vill, vill, vill inte plocka bort julen… fast det borde man ju göra! Men vem säger att man borde? Det är väl upp till var och en och jag vill inte. I år skall jag ha ”julen framme” till 31 januari. Så det så! Ibland så känner jag mig som Pippi Långstrump *L*
Pappor e bra, pappor e snälla… kanske inte alla men min pappa är snäll. Han kom o hälsade på mig idag och hade med sig croissanter och semlor. Vi drack kaffe o han hade även på vägen hit hämtat upp 5 balar hö. Vi har gjort en deal, ”min hökille” o jag… att jag får hämta (köpa) lite allt eftersom. Han vet inte exakt hur mkt. han kan sälja… (kö till slakten). Så det tog min pappa med sig i sin bil… det tycker jag var snällt! Han fick också en demonstration av min nya vedklyv och jag tror att han tyckte den var utomordentligt bra! Underbart skönt var det att komma in efter utomhus-bestyren… o finna ett nystädat hus. Skjut aldrig upp det du kan göra genast! Tvätten hängde på tork och mat gjorde jag massor i går, så det är bara att värma ikväll. Så fridfullt… idag är en riktigt bra dag. Härligt att man kan glädjas åt det lilla i vardagen.

Inga kommentarer: