måndag 26 januari 2009

Den som väntar på något gott...

Att avvakta kan föda kreativitet. Idag åkte julen ut… och det gick faktiskt riktigt bra. Ibland måste man sova på saken och när man vaknar kan allt te sig i ett annat ljus…goodbye juleljus. Wasa sport e gott men inte varje dag… så därför har bloggmamma bakat bröd idag. Det är kanske farligt att sluta tvärt med fibrerna så det blev ett flerkornsbröd. Efter 30 min + 45 min jäsning och 50 min i ugnen! blev det härligt nybakat bröd med en klick marmelad på… till em. fikat. Marmeladen gjorde med mig, det som dunderhonungen gör med världens starkaste björn Bamse... och sedan gick det som en dans att klyva ved inför kvällen. Jag e så nöjd med min vedklyv!
PS. Jag har ju lovat att komma med små tips då o då...
Här är dagens tips http://www.halsosidorna.se/ hoppas att du finner ngt. matnyttigt *L*

Inga kommentarer: