söndag 18 januari 2009

Så nöjd med min julklapp...

Idag på fm. vinkade vi adjö o vår goda vän for hem till sitt... Jag gav mig själv en julklapp som nu legat i drygt 3 veckor o bara väntat... spänningen var olidlig (även om jag så klart visste vad det var). En vedklyv... som fick bli dagens projekt. Det hål som stången skulle monteras i... visade sig inte bli så lätt att borra. Eftersom djupet skulle vara 12 cm blev det lite segt att borra med en gammal handborr. En vänlig granne som vinkade glatt när han åkte förbi vinkades lika snabbt in här på gården. Min misstanke om att han med största sannolikhet hade en borrmaskin i sin bil visade sig stämma o vips var hålet borrat. Va lätt det går med rätt verktyg... *L* Nu är klyven monterad o invigd o den funkar så bra o jag e så glad. Ingen olja att fylla på o ingen ström drar den... en miljövänlig, ergonomisk svensk uppfinning. Blunda nu... du som inte vill se reklam... men här kommer årets första tips. http://www.vedklyv.se/

Inga kommentarer: