onsdag 21 januari 2009

Det luktade inte gott... från Kiss(en)

Idag skäller vi på 1 st. äldre modell katt (12 år) som har förärat oss med att sprida sin hankattsdoft i hallen. Vi, tiken (den unga) o jag upptäckte det samtidigt när vi öppnade dörren. Det första som slog emot oss när vi hade frisk, härlig luft i näsan med oss in... var denna stinkande, vidriga doft. Jag blev förbannad och besviken på hans uppförande och hon blev minst lika förbannad för han hade valt att kissa på hennes bädd!!! Sicket ofog! För övrigt var det han som somnade ifrån filmen härom natten. (se blogginlägg 16 jan). Alla dagar är bra men denna har varit mindre bra. På allvar skall jag försöka släppa taget om mitt beroende av snus som tvingade mig att åka (lång väg, när man bor på landet) och handla. Iofs. var det behövligt för bloggmamma slarvade i fredags med shoppinglistan o fick då inte med vare sig hushåll/toapapper, juice eller kaffe. Så inget ont utan att det har något gott med sig. Undrar vem som sa det? Den gamle är precis som vanligt o verkar inte ha fått några men av sin obalans med "bakkärran". Skönt! Han e fenomenal på att leta upp allt som går att härleda till "stoppa-i-sig-tänkbar-mat". Idag lyckades han hitta betfor som jag kasserat... så nu har han mycket på sin egen komponerade lantgårdsmeny. Havre, hönspellets, betfor, fågelfrö, talgbollar, kattskit o allt det övriga som jag inte ser. Bara han trivs så... *L*

Inga kommentarer: