onsdag 14 januari 2009

Undrar om orosmolnen är borta nu?

Klockan 07.40 i skydd av mörkret kom han... min vardagshjälte! Han gjorde sitt jobb med bravur o det han kunde så långt... sen får vi se om det räcker. Utloppsröret till infiltrationen o efterföljande bädd är ju inte toppmodern och den "sätter" väl igen sig med åren. Nu är den i alla fall spolad med högtryck o det e bara att hoppas att det som ev. täppt till e borta. Så fortsätt o håll tummarna! Ja... sen börjar det ju kännas bekant med lera upp till knäna... för när jag vinkat adjö till slamsugningsbilen var det bara att börja laga väg igen. Två bilar på samma vecka som "plöjt upp" stora fåror. Det e ju "bra" att det leder två vägar fram till huset... så nu e båda sönderkörda. Bit ihop! Det blev ännu "roligare" på em. när jag fick bytt min köksfläkt ( som inte hade ngt. kallrasskydd o låtit mig elda för kråkorna ett bra tag nu) då körde elkillen också fast. Istället för att bryta ihop... så blev jag hysteriskt full i skratt... va ska man göra? annat än att skratta åt eländet. Det har varit mkt. nu ett tag... Jag ser fram emot våren! (Gissa om jag ska ställa mig länge i duschen nu) *S*

Inga kommentarer: