lördag 31 januari 2009

Anpassa ditt hem med växter efter deras vattenbehov...

Vedklyven har gått för högtryck…
Hundarna har fått ordentlig rastning… "lillstumpan" var på ett riktigt gott humör och då får man passa på att leka in lite träning. Även de små getterna var på sitt allra spralligaste humör i snön… som lagt sig som ett vackert pudertäcke här idag. De kan lite konster nu och tycker det är kul när jag håller på med ngt. i deras uthus. Då ska det hoppas o klättras precis just där jag håller på e klart… illbattingar! Getmamman e så van med mig så hon bryr sig inte… hon kommer bara då o då o vill bli kliad och för att markera… att det minsann är hon som är mest omtyckt. Inomhusaktiviteterna gick i lugnare tempo för det blev till att plocka med alla växter som farit illa i värmen när det har eldats… för att vi skall slippa frysa. Eller kanske var det helt enkelt så att bloggmamman glömt att vattna dessa torra fnösken… Det var en del som säkert kommer att ta sig nytt liv igen… när de sugit i sig lite fukt och blivit ansade från torra, döda växtdelar. En del var hopplöst förlorade och kommer troligen aldrig mer att återhämta sig… tyvärr! Några blommor som jag ständigt förundras och fascineras över är orkidéerna. Så vackra och så tåliga… fantastiska blommor! Fler orkidéer kommer att införskaffas... Fortsätter med mina tips http://www.odla.nu/ där finns allt o lite till... *L* mkt. nöje.
Dags att ta kväll och fixa ngt. att äta… på återhörande!

2 kommentarer:

Skumme sa...

Orkidéer är underbara! Vet inte hur många ggr jag glömt av våra i finrummet, men likväl tar de sig igen, och igen....

Tuwa sa...

Ja, helt otroligt men roligt... snacka om att få tillbaka mer än man ger...