tisdag 27 januari 2009

En stycken brunstig get stör husfriden...

Jag kom äntligen till ett avslut idag beträffande elbolag och det känns bra. Miljöaspekten vägde tyngst och det blev ett kortare avtal (med vindel) att förnya till hösten. Hoppas att det fortsätter att blåsa in nya vindar i vår miljödebatt, så att vi kan få fler alternativa energikällor. Det vore väl på tiden... Jag fick en tidnings-prenumeration i julklapp... som har hittat hit nu... det känns trevligt. En liten lyx i vardagen att sätta sig o läsa i lugn o ro. När jag packade in juldukarna i byrån idag... hittade jag ett kuvert med en julklappspeng i (min snälle far igen)... detta hade jag totalt glömt bort!? Det kom ju som en skänk från ovan... *L* nu när alla räkningarna pockar på uppmärksamhet. En stycken brunstig get stör husfriden... hon springer o skriker hela tiden. Detta är aningen störande och när hon får syn på mig visar hon verkligen sitt missnöje med att skrika ännu högre. Precis som om det skulle hjälpa... Hon får vänta till i höst... har inte för avsikt att betäcka någon nu. Det ska bli spännande att leta efter en passande bock... ska försöka hitta någon brun. En fin färgkombination... tror jag.

Inga kommentarer: