torsdag 12 februari 2009

En kall vinterkväll med mångtusenåriga traditioner...

Brrr.... nu är det kallare igen, vattnet fryser = bära vatten oftare till djuren. Motorsågs/klyvdag igår = stel idag. Aj, oj, oj... klöv mycket igår = skönt idag att bara lasta in. Det finns alltid en positiv sida... *L* En ännu mer positiv sak är att min spikmatta anlänt per lantbrevbärare... det ska bli underbart att få testa denna ikväll. Innan jag lägger mig på spikmattan skall jag ta en kopp yogi te*(inte yoghurt med te) för att ytterligare komma i stämning. Det var inte så att te såldes tillsammans med spikmattan däremot en cd men den hoppade jag över... man ska inte överdriva. Jag har fina, lugna cd som funkar minst lika bra. Inte handla i onödan (men ändå... se blogg 090210)
*Yogi Teas fantastiska smaker är resultatet av modern kunskap förenat med femtusenårig ayurvedisk filosofi. Den vise indiern Yogi Bhajan tog med sig sina ayurvediska kunskaper om hälsosamt liv och yoga till västerlandet, där han började lära ut det. Efter varje yogapass bjöd han på ett av sina värmande, väldoftande teer av ekologiska örter och kryddor. Hans elever kallade teerna för Yogi Tea.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, längesedan jag drack YogiThé, blir sugen ju!

Tuwa sa...

Ja, det var verkligen gott... och spikmattan gjorde ont... fast ont-skönt.