onsdag 4 februari 2009

Nej, se det snöar...

En dag som aldrig riktigt kom igång... det blev av ngn. anledning en "telefondag". Har ni varit med om det?... man börjar morgonen med att kissa o borsta tänderna... sen, i mitt fall, släppa ut hundarna. Så hör man ett smspip... och så börjar man göra iordning kaffebryggaren, då ringer telefonen. Då man är i den "vanliga" telefonen... ringer mobilen! Till slut får man igång bryggaren, då skäller hundarna o vill in o få sin frukost... när jag släpper in dom... hör getterna det o bräker. Hundarna får sin frukost och när jag skall gå ut o fodra getterna... hör jag ytterligare ett sms... o så håller det på... När em. kom kändes det som om jag inte hade fått gjort någonting... jag hade bara påbörjat en massa saker och visste inte vad det var som jag höll på med senast och vad jag sedan skulle börja med, när jag var färdig med det, som jag inte hade hunnit göra färdigt! Rörigt? Ja, en aning... *L* När jag gick ut började det snöa... alldeles tysta, vita, fina flingor singlade ner... Jag slöt ögonen o vände ansiktet mot flingorna och med ens var den röriga dagen borta... Snön fortsatte att falla... lika sakta o tyst hela kvällen och nu har det lagt sig ett riktigt fint täcke utanför... och telefonen har tystnat... *L*

Inga kommentarer: