söndag 8 februari 2009

Det var sol idag men blåsigt...

När jag skulle börja skriva dagens inlägg… klingade det ngt. bekant över titeln. Bernt Staf sjöng en sång en gång… för väldigt länge sedan… känns det som. Lika ung som jag var då… är jag nu också… fast på ett annorlunda sätt *L* Du blir aldrig äldre än vad du gör dig… ett öppet sinne, kryddat med nyfikenhet, att njuta och ta tillvara de små glädjeämnena i vardagen är mitt recept. På tal om små glädjeämnen i livet så e mina små vänner så nöjda o glada med sin ”restaurang” här. De äter o äter och nu är ytterligare en 25 kg:s vildfågelfrö-säck snart tom. Det e ju långt ifrån slut på säsongen så det är bara att bege sig till Granngården och införskaffa mer. Fåglarna skall ju ha fortsatt tillgång på foder ända tills de börjar bygga bo… för då förflyttas fokus från maten. Ja, ja det e inget att be för… e man djurvän så e man… Jag måste säga att jag är imponerad av hönsens tuffa attityd till olika slags väderlek… då e faktiskt getterna fjompigare. Bloggbilden idag blir en film… på just hönsen o tuppar förstås!
PS. Tomt idag efter den lilla gosingen (barnbarnet)… hoppas att få rå om honom snart igen *L*PS igen. Hurra... årets första ägg har levererats, jag fann det nu ikväll vid "stängningsdags". De kanske återgäldade "mammas" uppskattning i dagens blogg.

Inga kommentarer: