onsdag 18 februari 2009

Dagens "klipp"

Mildare dagstemp. idag... men lite gråmolningt... snö på väg? Det var ingen tid att spilla... såg till att få hem havre, lite hö och förnödenheter. Jag passade också på att klippa mig (var tvungen) när jag kom till byn. Bloggmamma var så smart häromkvällen och gick loss med saxen på hårsvallet med ett mindre lyckat resultat. Ju mer jag försökte få ordning på rufset, ju kortare blev det och till slut fick jag bara sluta... Katastrof! Så det var bara att åka till frissan o be om hjälp... hon blev aningen förbryllad över hur en till synes normal människa kommit på en sådan idiotisk idé. "Jag får börja klippa och se om jag kan forma till detta" sa hon medlidsamt. De andra som satt i salongen började hastigt läsa i skvallertidningarna och låtsades inte se. Jo, jag såg nog att de sneglade lite men så fort jag kikade åt deras håll fortsatte det att bläddras för fullt. Jag kan tänka mig att mitt besök gav frisörskorna ett samtalsämne vid em. fikat. Det bjuder jag på *L*

Inga kommentarer: