tisdag 10 februari 2009

Var rädd om din kropp... innan den säger stopp...

Lite smått snöfall idag vid middagstid och lagom kyla gjorde även detta till en härlig vinterdag. Bloggmamma har varit på akupressur idag och fått en genomgång av obalansen i kroppen. Det låter som jag inte gör annat än springer på behandlingar… men det är inte så ofta som det verkar *L*. Detta var ett undantag… jag var lite nyfiken o ville kolla. Annars e det som jag sagt förut… 1 gång i månaden skall jag gå o få massage… det är ett led i min nya investering i mig själv. Det var på tiden känner jag… och jag njuter av att jag är i fokus. Missförstå mig rätt… men det är viktigt att ta hand om sig… vi e dåliga på det… åtminstone har jag varit det förut. Nu ska det bli ”andra bullar”. Det ska va gôtt o leva… Jag har problem i nacke, axlar, rygg (intresseklubben antecknar)… så det e inte bara en lyxgrej. På tal om lyx så blev bloggmamma så tänd på spikmattan (som provades hos massösen, se blogg 090129) så nu anländer en dylik per post endera dagen. Den ska göra underverk med mig e tänkt… fortsättning följer i spikmattans spår… Avrapportering kommer även att ske (redan imorgon) ang. motorsågsäventyret som skall äga rum en helt vanlig februaridag… här på plats i verkligheten! (Det hade varit ngt. för ”Kurtan” att ha i direktsändning) Spänningen e på topp… o du håll tummarna!
Om du vill läsa mer om akupressur, så varsågod http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article10399.ab

Inga kommentarer: