fredag 13 februari 2009

Hej, mitt vinterland...

En strålande vinterdag… ca. 5-7 minus och en stor sol har förgyllt denna fredag. Jag har hönorna lösa på gården och när jag inte är hemma är de instängda. Då är de iofs. i ett stort uthus… men ändå. När jag är inne o grejar med ngt. får hundarna vara hönsvakter. Idag däremot skulle jag sitta vid datorn en stund o de följde då med in o vad får bloggmamma se i fönstret om inte räven!!! Buss på! Hundarna for ut och skällde o det räckte för att skrämma iväg honom/henne. Jag släpper aldrig någon hund som skall jaga bort något djur… inte ens om det är räven. Vi får samsas om naturens utrymme där vi bor, det är viktigt! Den gamle e ju inte jättesnabb men nog fick han in räven i sitt väderkorn o for iväg o spårade… Då räven var borta för längesedan var det ändå härligt att se… att den gamle e still going strong! Har gjort mkt. bra saker… städat, kört in ved för hela helgen, handlat hem hundmat, vildfågelfrö, talgbollar, fågelnötter o jag köpte revben att festa på ikväll! Katterna har fått rengjort ordentligt i sin kattlåda med sprillans ny sand och jag har eldat upp allt skräp. Nu blir det en 45 min på spikmattan, jag gillar den skarpt! Trevlig kväll!

Inga kommentarer: