onsdag 11 februari 2009

Ni kan andas ut... dagen har avlöpt väl!

Jepp, då har man sågat upp sin egen ved (en del i alla fall) med motorsåg… en mycket tillfredsställande känsla. Far var med och övervakade det hela… han instruerade mig till en början och sedan fick jag ”köra på egen hand”. Den lånade motorsågen visade sig inte vara lånad! utan skulle få stanna kvar o bo här hos oss… Va… e det sant… Jippiiiiiiii! Julen varar banne mig ända till påska… Det är ju det jag sagt men jag säger det igen… min pappa e snäll… han vet precis vad en flicka önskar sig. Jag ska i alla fall sätta in hälften på pappas konto (vad han än säger) så har vi gått halva vägen var… inte mer än rätt… Det var fantastiskt roligt… lite nervöst i början skall jag villigt erkänna men sen tyckte jag nog att det kändes hemtamt. Det går att lära ”gamla hundar sitta”. Snön föll sakta hela dagen som ett vänligt sällskap… o hundar + getter har följt våra förehavanden med ett vakande (get)öga. Självklart hade far med sig fika (wienerbröd) till kaffet o en snabblunch i form av minipizza. Även en liten påfyllning till kyl/skafferi med mjölk, fil, pålägg, bröd o tomater… En får tacke!!! Vedlyven har också fått vara med under dagen o dragit sitt "strå till stacken"... så nu ryker det gemytligt i bloggmammas skorsten. Summering denna februari-onsdag = SUPERBRA!
Elkedjesåg AKE 35, Artnr: 726046.
http://www.jula.se/

Inga kommentarer: