onsdag 25 februari 2009

Löp på G

Snön smälter, under snön kommer isen fram… idag var det halt ute kan jag säga. Det har varit mkt. fuktigt, stundtals tunt regn… så det tar på vintern nu. Grått väder = bitvis lerigt = smutsiga tassar igen… tänk vad fort man glömmer hur jobbigt det e. Den unga e på gång att börja löpa… såg en blodfläck på golvet i köket. Hon är blandras och man kan nog tycka att man inte ska para en sådan. Nu är hon en sådan go tjej och jag har haft funderingar förut… om det ändå skulle vara roligt och nyttigt att låta henne få en kull valpar. Hennes största ”problem” är att hon är väldigt intresserad av vilt så det får i så fall bli en partner som är motsatsen. Jag tänker också framåt att hon kommer att bli väldigt ensam när den gamle inte längre är med oss… Han blir 15 år nu i april och det är en aktningsvärd ålder. Det är bara det… att om han skulle bli dålig på något sätt, så kan det gå väldigt fort (se blogg 20 jan-09). Jag kan inte ens tänka tanken på att mista honom men jag måste så sakta förbereda mig på att han inte kan stanna hos oss forever! Jo, i hjärtat förstås… där har han första parkett… min trogne följeslagare!

Inga kommentarer: