fredag 6 februari 2009

Städa = plocka först o sen dammsuga...

Idag blev en "lite av varje dag"… småplock av div. prylar inne som hamnat på fel ställe… eller typ låg utspridda lite här o var. Städa, dammsuga e väl det minsta arb. som innefattas när man säger att man har städat. Idag har jag plockat… imorgon ska jag dammsuga… det e nog min nya taktik att angripa mitt hem hädanefter. Tänk vad skönt o bara slänga ut mattorna imorgon o skaka dem o sen dammsuga o så e det klart! Inget plock… det e nästan som man ser fram emot o få "brumma" igång imorgon fm. Har hunnit med en massa saker ute… blev en bra utedag med flyt… var väldigt fokuserad o gick från klarhet till klarhet. Staplat om veden... gjort rent till getterna, krattat upp allt "spill" med hö, klyvit massa ved o kört "fylle". Har ett "dike" med en del sly som jag håller på och fyller upp... har blivit gödselstad där nu. Jag krattar ut o fyller allt eftersom och det börjar se riktigt bra ut... Min plan är att odla fruktbuskar där... kan nog funka fint. Snön ligger kvar även idag och inga va gladare än två stycken hundar... (speciellt "den gamle lurven"). Dagen flöt på och när jag var färdig åkte jag o handlade, pantade burkar o tog en sväng runt återvinningen. Jag har varit riktigt pigg idag men samtidigt lugn o harmonisk… en sådan härlig känsla! Pratade länge i telefon med min väninna nu ikväll och det är alltid lika roligt. Hon bor en bra bit bort så vi ses inte så ofta… tyvärr. En frisk fläkt o jag saknar henne… vi har haft så mycket roligt tillsammans, då en gång när hon bodde närmare. Åren går… *L* Lagade lasagne igår, så det var smidigt att bara värma o slå sig ner framför tv.n en stund o bara koppla av. Tittar inte så mycket på tv men ibland kan det vara skönt…
Gokväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en riktigt bra dag!

Tuwa sa...

Ja, verkligen... det e kul/skönt när det flyter på... *L*