tisdag 17 februari 2009

Kylan håller oss varma...

Kylan fortsätter att hålla oss i ett stadigt grepp... ca. -14 på nätterna och -6 på dagarna... Det går mkt. tid till att hålla "igång allting", bära ljummet vatten, bära hö, bära ved, bära ut mat till fåglarna... temat nu är "håll grytan kokande"! Det skulle ju gå mot vår?... det e inte så mycket tittande i frökatalogen nu kan jag säga. Det e snarare en översyn av vedförrådet, raggsockor, underställ o vantar som gäller. På tal om översyn har jag i alla fall fått beställt en provtryckning av den ena rörspisen som inte varit igång på ett tag. Spännande! Jag trodde det skulle räcka men 4 värmekällor är bättre än tre... Far på besök, hade med lite ved... 1,5 m längder som vi sågat upp. Vi har också hjälpts åt att såga fason på ett äppleträd, vars grenar brutits i stormen. Ja, pappa sågade o jag var behjäplig... vågar mig inte på sådana avancerade övningar ännu. Motorsågen är ju ett kap och den kommer att få göra mycket nytta här fram över... *L* Vi kom igång riktigt bra och blev tyvärr tvungna att bryta i förtid för bloggmamma skulle på ett viktigt möte. Jag får boka in en ny sågdag med far... vid nästa, bästa tillfälle.

Inga kommentarer: