torsdag 19 februari 2009

Jodå, snön kom allt...

Det har snöat... ymmigt snöfall med riktigt stora, tjocka snöflingor har kommit över oss idag... Jag anade snö i luften redan under gårdagen. Därför kom ju de små flingorna jag lade in på bloggen igår väl till pass *L* Har sedan en tid följ min nya städstruktur och röjt ena dagen och städat nästa, (se blogg 6 feb) vilket innebär att torsdagar numera blivit städdag... och fredagar endast lite dammsugning. Det funkar väldigt bra och vid middagstid fredag e allt klart. Nystädat hus e mysigt och man kan gå där o småmysa o fylla på värmeljus o tända lite rökelse... Det går åt mkt. värmeljus men det är ju inte enbart mys, det blir ju faktiskt lite värme också. Idag rasade ett innanfönster på glasverandan ner och mittenrutan gick i kras... inte bra! Jag hade bara tryckt till dem hjälpligt i höstas för passformen var inte helt ok. Jag vet inte om de har "rört" sig nu i kylan eller vad som orsakat att det "flyttat" sig ut såpass att det välte framåt. Självklart skulle jag spikat en liten spik som hållt dem på plats men det är lätt att va efterklok. De andra innanfönstren är inga problem med, för de skruvar jag fast. Vi får hålla tummarna att det snart vänder o blir mildare... även om snön e väldigt vacker. Det får nog bli en skidtur imorgon!

Inga kommentarer: