tisdag 24 februari 2009

God morgon... eller?

När jag går upp på morgonen brukar jag först gå på toa, borsta tänderna sedan går jag ut i köket o sätter på kaffe. I min nya strukturerade tillvaro ”laddar” jag perkolatorn på kvällen så jag bara kan stoppa i kontakten när jag vaknar. Detta gjorde jag även denna morgon. När jag stod där kändes det lite klibbigt under fötterna men jag tänkte att ok jag får torka upp det sedan. Nu är jag inte någon morgonmänniska, så det tar en stund innan jag ”vaknar” och därför blev det ingen akut åtgärd. Vad jag skulle ha gjort i det läget var att titta ner på det som jag uppfattade som ”lite klibbigt”. Det visade sig sedan vara kattkiss från (starka misstankar) hankatten! (se blogg 21 januari) Detta klibbiga hade nu… med hjälp av 1 par (julklapp) fårskinnstofflor spridit sig i hela köket på både köksgolv och mattor. Ibland blir man matt! Jag får åka och kolla upp den kissens kiss, så e det bara.
Ja, idag var det ju en viktig nyhet som nådde oss i stugorna… att kronprinsessan Victoria har förlovat sig med ”en man av folket”… eller har det undgått någon? Hoppas att de unga tu blir lyckliga… det hoppas jag verkligen… på allvar alltså. Jag önskar att alla människor kunde få vara lyckliga o må bra… en utopi… men ändå en önskan. Nu är ju inte jag någon sagofé… långt därifrån men ibland så önskar man ju att vissa saker vore på ett annat sätt… utan att gå in i närmare detalj.

Inga kommentarer: